Regulamin serwisu
Definicje zwrotów użytych w niniejszym Regulaminie:
Apartamenty – apartamenty prowadzone przez TU 007 sp. z o.o. (ul. Jagienki 76, 43-382 Bielsko-Biała, KRS 0000784136 NIP: 5472212019 REGON: 383231458) pod nazwą "Apartamenty Ty i Ja"
Klient – osoba fizyczna lub osoba prawna dokonująca rezerwacji i/lub wpłacająca zadatek na poczet rezerwacji,
Regulamin – niniejszy regulamin rezerwacji na stronie apartamentytyija.pl,
Apartament zarezerwowany – apartament objęty skuteczną rezerwacją, który był wykorzystywany choćby przez jedną osobę zgodnie z rezerwacją.
Zasady rezerwacji
1. Rezerwacji można dokonać telefonicznie, (+ 48 602 648 698) mailem (bronia@apartamentytyija.pl) lub wypełnić formularz kontaktowy na stronie apartamentytyija.pl
2. Dokonując rezerwacji Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych tylko i wyłącznie w celach związanych z realizacją przedmiotowej rezerwacji oraz w celach marketingowych, przez "Apartamenty Ty i Ja", zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 101 z 2002 r. poz. 926 z późniejszymi zmianami).
3. Po dokonaniu rezerwacji Klient otrzymuje potwierdzenie wstępnego przyjęcia rezerwacji przez "Apartamenty Ty i Ja", na podanego maila wraz z podliczeniem całości pobytu oraz kwoty wymaganego zadatku (w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego) za usługę "Apartamenty Ty i Ja" (nocleg).
4. Rezerwacji dokonuje się na osobę fizyczną lub prawną, która będzie dokonywać płatności.
5. W przypadku rezerwacji przez osobę fizyczną kilku apartamentów dla grupy osób, za Klienta dokonującego rezerwacji konkretnego apartamentu uznaje się osobę/y, które wpłacą zadatek za dany apartament.
6. Rezerwację uważa się za potwierdzoną po wpłaceniu zadatku w wysokości 30% kwoty za pobyt na konto "Apartamenty Ty i Ja". Jednocześnie wpłata zadatku oznacza potwierdzenie akceptacji warunków rezerwacji określonych w niniejszym regulaminie przez Klienta dokonującego rezerwacji. Rezerwacja dokonywana jest na Klienta, który wpłaci zadatek.
7. Płatności zadatku należy dokonać terminie do 2 dni od chwili wykonania rezerwacji. W uzasadnionych indywidualnie przypadkach możliwe jest ustalenie innego terminu wpłaty zadatku. Zmiana terminu wpłaty zadatku, o której mowa w zdaniu powyżej, wymaga pod rygorem nieważności, dokonania jej poprzez uzgodnienie Stron dokonane mailem lub pisemnie.
8. Nie wpłacenie zadatku w terminie, o którym mowa w pkt. 7 powyżej, powoduje automatyczne natychmiastowe anulowanie rezerwacji, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 9.
9. W sytuacji, gdy Klient wpłaci zadatek po upływie w/w terminu lub w niepełnej wysokości, "Apartamenty Ty i Ja" zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia rezerwacji, o czym poinformuje Klienta. W takiej sytuacji zadatek podlega zwrotowi w wysokości w jakiej był wpłacony.
10. Po wpłacie zadatku, o ile Strony nie uzgodnią inaczej, nie ma możliwości przesunięcia terminu rezerwacji lub zaliczenia kwoty zadatku na inną rezerwację lub inny termin.
Zasady rozliczenia, zwrotu i zatrzymania zadatku.
11. O ile niniejszy Regulamin nie stanowi inaczej, w sytuacji wykonania usługi noclegu przez "Apartamenty Ty i Ja", zadatek zaliczany jest wyłącznie na poczet rozliczenia samych noclegów objętych daną rezerwacją.
12. W sytuacji rezygnacji Klienta z rezerwacji w terminie co najmniej 60 dni przed datą rozpoczęcia pobytu w "Apartamenty Ty i Ja" zgodnie z rezerwacją (decyduje data wpłynięcia pisma, maila do "Apartamenty Ty i Ja"), zadatek jest zwracany Klientowi w pełnej wysokości, w jakiej był wpłacony. Rezygnacja Klienta z rezerwacji musi dla swej ważności być dokonana telefonicznie i potwierdzona mailem na adres "Apartamenty Ty i Ja".
13. W pozostałych przypadkach rezygnacji Klienta z rezerwacji, zadatek nie podlega zwrotowi.
14. W sytuacji skrócenia przez Klienta pobytu w "Apartamenty Ty i Ja" w stosunku do okresu przewidzianego rezerwacją lub niewykorzystania wszystkich pokoi w stosunku do dokonanej rezerwacji, sytuację taką traktuje się jak częściową rezygnację Klienta z dokonanej rezerwacji. W takiej sytuacji:
a) w przypadku skrócenia dni pobytu, zadatek dzielony jest proporcjonalnie przez liczbę dni objętych rezerwacją i na poczet należności Klienta wobec "Apartamenty Ty i Ja" za wykorzystane dni skróconego pobytu zaliczana jest tylko ta część zadatku, która przypada za te dni. Zadatku za niewykorzystane dni nie zalicza się na poczet należności za dni wykorzystane;
b) w przypadku niewykorzystania wszystkich apartamentów, zadatek dzielony jest proporcjonalnie do kosztów wynajęcia poszczególnych pokoi zgodnie z rezerwacją i na poczet należności Klienta wobec "Apartamenty Ty i Ja" za apartamenty wykorzystane, zaliczana jest tylko ta część zadatku, która przypada na te pokoje. Zadatku za niewykorzystane pokoje nie zalicza się na poczet należności za apartamenty wykorzystane.
15. W sytuacjach opisanych w pkt. 14 b, powstałych z powodu niewykonania części zawartej umowy (rezerwacji) przez Klienta, część zadatku, nie zaliczona na poczet w/w należności Klienta wobec "Apartamenty Ty i Ja", nie podlega zwrotowi, ani zaliczeniu na poczet jakichkolwiek innych należności Klienta wobec "Apartamenty Ty i Ja". Zadatek taki zostaje zatrzymany przez "Apartamenty Ty i Ja", o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej.
16. W przypadku nie dojechania określonej liczby Klientów do danego apartamentu bądź apartamentów tj. wykorzystania danego apartamentu/apartamentów jedynie w części w stosunku do rezerwacji, cena za ten pokój ustalona podczas wyliczania kosztów pobytu zgodnie z rezerwacją nie ulega zmianie (Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za wszystkie miejsca objęte rezerwacją, w tym za osoby nieobecne), jeśli nie jest to wcześniej inaczej uzgodnione z "Apartamenty Ty i Ja".
17. Potwierdzony podczas rezerwacji nr pokoju może ulec zmianie bez powiadomienia Klienta, pod warunkiem zaoferowania tego samego lub wyższego standardu apartamentów.
18. Warunki pogodowe, w tym warunki narciarskie na stokach narciarskich, nie stanowią podstawy do rezygnacji z rezerwacji, zmiany (w tym terminu lub zakresu) rezerwacji, bądź żądania zwrotu przez Klienta wpłaconego zadatku – zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
19. Pozostałą kwotę za pobyt ujętą w ofercie/rezerwacji, Klient reguluje w dniu przyjazdu, a dodatkowe zamówienia nie ujęte w ustaleniach, wynikające z pobytu Klienta, Klient reguluje w recepcji "Apartamenty Ty i Ja" w Grodźcu w dniu wyjazdu, o ile obsługa "Apartamenty Ty i Ja" nie postanowi inaczej.
Odpowiedzialność
20. W przypadku siły wyższej tj. nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron, katastrof żywiołowych, strajków, działań wojennych lub innych sytuacji wyjątkowych uniemożliwiających realizację usługi zgodnie z umową, Wynajmujący jest zwolniony z odpowiedzialności.
21. W wyjątkowych sytuacjach Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zamiany Apartamentu na taki sam lub o wyższym standardzie, za tą samą lub niższą cenę.
22. Apartament jest samodzielnym lokalem mieszkalnym wykorzystywanym przez Klienta na podstawie stosunku najmu. W związku z powyższym Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Klienta lub inne osoby korzystające z lokalu. W szczególności nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności, o której mowa w art. 846-852 kodeksu cywilnego.
Obowiązki Klienta
23. Liczba osób mogących przebywać w apartamencie jest ograniczona do podanej w opisie Apartamentu.
24. W lokalu zabrania się przestawiania mebli, palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia.
25. Klient zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa, poszanowania zasad współżycia społecznego, w tym do poszanowania ciszy nocnej w godzinach od 22 do 6.00. W obiektach, w których obowiązuje regulamin porządku domowego Klient zobowiązany jest do jego przestrzegania. Zabrania się organizacji w lokalu głośnych i uciążliwych spotkań towarzyskich, lub imprez.
26. Klient nie może oddawać w podnajem apartamentów oraz przekazywać ich osobom trzecim.
27. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w apartamentach grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, niestanowiących wyposażenia Apartamentu. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych. Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę zaworów wody, i urządzeń elektrycznych.
28. Klient zobowiązany jest do przestrzegania zasad korzystania z apartamentu zawartych w regulaminie znajdującym się w apartamencie.
29. Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody, jakie wyrządzi w budynku, w którym znajduje się Apartament, w Apartamencie oraz w wyposażeniu Apartamentu. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o wszelkich zdarzeniach, które mogą narazić go lub jakąkolwiek inną osobę na szkodę oraz o jakichkolwiek szkodach wyrządzonych w budynku, w którym znajduje się Apartament, w Apartamencie oraz w wyposażeniu Apartamentu, a także o wszelkich roszczeniach osób trzecich w związku z takimi szkodami, w tym właścicieli mieszkań sąsiadujących z Apartamentem. Jednocześnie Klient zobowiązuje się do natychmiastowego pokrycia wszelkich szkód.
30. Wynajmującemu lub jego przedstawicielowi przysługuje prawo wstępu do Apartamentu celem usunięcia zgłoszonej przez Klienta awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy niniejszego regulaminu. W przypadku, gdy Klient nie będzie obecny w Apartamencie, przedstawiciele Wynajmującego niezwłocznie skontaktują się z Najemcą.
31. Wynajmujący ma prawo dochodzić swoich praw do odszkodowania na zasadach kodeksu cywilnego, jeśli Klient nie wywiąże się ze zobowiązania pokrycia kosztów wyrządzonych szkód.
32. W przypadku stwierdzenia naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu w tym w szczególności zapisów ust. 1-7 niniejszego paragrafu, Wynajmujący upoważniony jest do rozwiązania umowy najmu ze skutkiem natychmiastowym.
33. Zwrot Apartamentu następuje w ostatnim dniu najmu do godziny 11:00. Zwrot apartamentu po godzinie 11:00 wymaga wcześniejszego wyrażenia zgody przez Wynajmującego. Klient zobowiązany jest uzgodnić godzinę zwrotu lokalu z Wynajmującym.
34. Z chwilą zakończenia okresu najmu Klient w dniu wyjazdu odda Wynajmującemu lub jego przedstawicielowi klucze. W przypadku ich zagubienia bądź zniszczenia Klient zobowiązuje się uiścić dodatkową opłatę w wysokości 150 zł. Klient nie może wymieniać zamków, ani samodzielnie dorabiać kluczy do Apartamentu. Z chwilą zakończenia okresu najmu, Wynajmujący lub jego przedstawiciel dokonują sprawdzenia stanu apartamentu w obecności Klienta.
35. W razie niedokonania zwrotu Apartamentu po zakończeniu najmu Najemca zobowiązany będzie uiszczać Wynajmującemu karę umowną w wysokości 1000 zł, za każdą dobę bezumownego korzystania z Apartamentu po dacie zakończenia najmu.
Reklamacje, odstąpianie od Umowy, anulowanie rezerwacji:
Wszelkie zawiadomienia pisemne lub mailowe kierowane do "Apartamenty Ty i Ja", winny być kierowane wyłącznie na następujące adresy:
Pisemnie na adres:
TU 007 sp. z o.o.
ul. Jagienki 76
43-382 Bielsko-Biała
lub mailowo na adres:
bronia@apartamentytyija.pl
Procedura rozpatrywania reklamacji kierowanych przez klientów indywidualnych (Konsumentów)
1. "Apartamenty Ty i Ja" rozpatruje reklamacje zgłoszone przez Klientów w sposób i w terminach określonych w niniejszej Procedurze.
2. Na potrzeby niniejszej procedury za „Klienta” uważa się konsumenta w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) korzystającego z usług świadczonych przez "Apartamenty Ty i Ja", składającego Reklamację.
3. Na potrzeby niniejszej procedury za „Reklamację” uznaje się oświadczenie Klienta złożone w formie pisemnej lub w przesłane pocztą elektroniczną (niezależnie od nazwy / tytułu pisma) skierowane do "Apartamenty Ty i Ja", które dotyczy naruszenia praw Klienta powstałego w związku z korzystaniem z usług oferowanych przez "Apartamenty Ty i Ja". Reklamacja winna zawierać dane pozwalające na jednoznaczną identyfikację Klienta, jak również dane umożliwiające kontakt z Klientem oraz przedmiot Reklamacji (dokładny opis zastrzeżeń Klienta).
4. Reklamacje w formie pisemnej należy wysłać na adres wskazany w niniejszym regulaminie.
5. Klient powinien zgłosić Reklamację możliwie niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia, w celu rzetelnego i efektywnego rozpatrzenia Reklamacji.
6. "Apartamenty Ty i Ja" po otrzymaniu Reklamacji podejmie działania mające na celu rozpatrzenie Reklamacji. Upoważniony pracownik ma prawo skontaktować się z Klientem w przypadkach wymagających dokonania ustalenia stanu faktycznego z udziałem Klienta bądź uzyskania dodatkowych informacji niezbędnych do właściwego rozpatrzenia Reklamacji.
7. Reklamacje załatwiane są w formie pisemnej (lub w formie wiadomości e-mail w odpowiedzi na tak przesłaną Reklamację).
8. Odpowiedź na Reklamację zawierać będzie:
a) uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że nie wymaga tego charakter poniesionych zarzutów,
b) informację na temat zgłoszonego problemu ze wskazaniem odpowiednich fragmentów umowy bądź przepisów obowiązujących na terenie obiektu, chyba że nie wymaga tego charakter podnoszonych zarzutów,
c) wskazanie osoby udzielającej odpowiedzi.
9. Udzielenie odpowiedzi na Reklamację zgłoszoną przez Klienta powinno nastąpić w możliwie krótkim terminie, nie dłuższym jednak niż 30 dni od wpływu Reklamacji.
10. Decyzja o wypłaceniu Klientowi rekompensaty lub dokonaniu zwrotu środków musi zawsze uzyskać akceptację Zarządu spółki TU 007 sp. z o.o.
11. Realizacja wypłaty roszczenia finansowego lub innej rekompensaty na rzecz Klienta następuje niezwłocznie, jednak nie później niż 30 dni od daty uznania Reklamacji, na podstawie decyzji Zarządu.
12. Klient zachowuje prawo wystąpienia z powództwem dotyczącym Reklamacji do sądu powszechnego, stosownie do obowiązujących przepisów prawa.